Мақсаты: оқушыларды мамандықты дұрыс таңдауға дайындау, көгілдір жұмыстардың негізгі түрлері туралы жалпы түсінік беру.
Тапсырмалар:
1. Оқушылардың жұмысшы мамандықтары туралы түсініктерін кеңейту.
2. Еңбекке және кәсіби өсуге деген оң көзқарасты қалыптастыру.
3. Балаларды мамандықтар туралы мағлұматтар іздеуге және олардың кәсіби таңдауына саналы түрде қарауға баулу.
Сынып сағатының барысы
I. Ұйымдастыру кезеңі
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
- Сәлеметсіздер ме, бүгінгі көңіл-күйлері жақсылар.
Сәлем, қайғылы жандар.
Сәлем, хабарласуға қуанышты адамдар.
Сәлем, үнсіздер.
Бүгін адалдықпен, белсенділікпен жұмыс істеуге дайын және өзінің жақсы қырларын көрсетуге дайын адамдарға күліңіз.
Сәлеметсізбе!
II. Тақырыпқа кіріспе
Сынып сағатымызды кішкене дене шынықтырумен бастайық - жұмбақтарды тапайық.
Логикалық ойлау мен есту қабілетін дамытуға арналған жаттығу:
Жұмбақтар:
1. Наубайшы
Сен ұйықтасаң, біз тұрамыз,
Ұнды електен өткізіп,
Пешті қыздырайық -
Таңертең нан пісіреміз.
2. Суретші
Абайлап, баяу,
Ол үнемі темірді бояйды.
Қолында шелек,
Оның өзі басынан аяғына дейін дақтармен жабылған.
3. Дәрігер
Науқастың төсегінің жанында кім отырады?
Және ол бәріне қалай емделу керектігін айтады.
Науқасқа тамшыларды кім тағайындайды?
Ал дені сау адамға серуендеуге рұқсат бере ме?
4. Фотограф
Шыны көз көрінеді,
Бір рет басыңыз және жад сақталады.
5. Мұғалім
Ол балаларды жазуға және оқуға үйретеді,
Табиғатты сүю, үлкендерді құрметтеу.
6. Суретші
Кеше мұғалім болдым,
Ертең - машинист.
Ол көп білуі керек,
Өйткені, ол...
7. Болат өңдеуші
Ыстық дүкенде,
Домна пешінде
Ол болатты дәнекерлейді -
Және бұл қырыққабат сорпасы емес
8. Жүргізуші
Таңертең ерте тұрамыз,
Өйткені, бізді алаңдататын нәрсе -
Барлығына жеткізіңіз
Таңертең жұмысқа кетіңіз.
9. Тігінші
Мен куртка мен шалбар тігемін,
Мені бәріңіз білуіңіз керек.
Машинадағы тігіс әйгілі –
Өйткені мен...
Мұғалім:
- Балалар, осы жұмбақтар не туралы деп ойлайсыңдар?
Бұл дұрыс - мамандықтар туралы. Егер сіз осы «кодты» тапсаңыз, бүгінгі біздің сынып сағатымыздың тақырыбын табасыз.
III. Сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау
КАРЬЕРАЛЫҚ БАСҚАУ
МЕН ҚАЛАЙМЫН – МЕНІҢ ОЛАМЫН – КЕРЕК
(Қосымша «O» жойылады)
Сынып сағатымыздың тақырыбы: «Кәсіби бағдар.«Мен қалаймын - мен істей аламын - мен міндеттімін»
IV. Негізгі бөлім
Мұғалімнің кіріспе сөзі:
Мамандықты дұрыс таңдау үшін бұл мамандықта адамдар не істейтінін, оның ерекшеліктері қандай екенін білу керек.
Сөздік жұмысы:
Мамандық – бұл кәсіп, сүйікті ісі, өмірлік жұмыс.
Бірақ бұл таңдауды жасау қаншалықты қиын!
> Әлемде көптеген мамандықтар бар,
Бірақ біреуін таңдау керек.
Сіз үшін өмірдегі ең қымбат нәрсе не?
Өзіңізді осыған арнаңыз.
Оқушыларға сұрақ:
– Мамандықты қайдан алуға болатынын кім біледі?
Еліміздегі кәсіптік оқу орындары мыңдаған мамандық бойынша мамандар дайындайды.
Кейбір мамандықтар ерте заманда пайда болды, басқалары – жақында ғана, электр энергиясы, атом энергиясы және т.б. ашылғаннан кейін және енгізілгеннен кейін пайда болды. Жұмысшы мамандықты дәл мектепте алуға болады.
Дұрыс таңдау жасау үшін 3 шартты ескеру маңызды:
1. Мамандық қоғамға қажет болуы керек («Қажетті»).
2. Адамның қабілеті мен білімі болуы керек («Мен аламын»).
3. Мамандық қуаныш пен табыс әкелуі керек («Мен оны қалаймын»).
Жазба: «Мен қалаймын»
Бұл қызығушылықтар, мамандық туралы армандар, бейімділіктер, құндылық бағдарлар.
Сұрақ:
— Адам мамандықты қате таңдаса, не болады деп ойлайсыз?
(Оқушылардың жауаптары)
Мұғалім:
Иә, расында, бәрі тілектен басталады. Егер адам өз ісін жақсы көрмесе, ол табысқа жете алмайды. Кейде ата-ана баласына таңдау жасайды. Сонда адам жұмысқа қалаусыз, «жарым көңілмен» барады.
Жазба: «Мен аламын»
Бұл қабілет, мінез, темперамент, денсаулық.
Сұрақ:
— Мамандық таңдауда қабілетіңізді, денсаулығыңызды, мінезіңізді ескермесеңіз не болады?
(Оқушылардың жауаптары)
Мұғалім:
Егер адамның мамандыққа қабілеті болмаса, ол өз жұмысын жақсы атқара алмайды. Егер сіз өзіңіздің денсаулығыңызды ескермесеңіз, бұл жағдайды нашарлатуы мүмкін.
Жазба: «Қажет»
Бұл кәсіпке қоғамның қажеттілігі.
Сұрақ:
– Мысалы, әлемдегі барлық сүт зауыттары өнім шығаруды 3 есеге күрт арттырса не болады? (Жауап: өнім өтпейді, бұзылады, жұмыс босқа кетеді).
Мамандықтарға да қатысты: қажеттен көп маман шығарылса, жұмыссыздық пайда болады.
Әлемде 50 мыңға жуық мамандық бар. Шатастыруды болдырмау үшін олар үлкен түрлерге бөлінеді:
1. Адам – табиғат (мал дәрігері, агроном, гидролог, механизатор, тракторшы)
2. Адам – технология (ұшқыш, жүргізуші, матрос, машинист)
3. Адам – адам (мұғалім, дәрігер, журналист, сатушы, медбике)
4. Адам – белгі жүйесі (бухгалтер, оператор, программист, ғалым)
5. Адам – көркем бейне (музыкант, суретші, актер, дизайнер
Ойын: «Кім затты жоғалтты?»
Табылған затқа байланысты мамандықты атаңыз:
Қайшы – (шаштараз, тігінші)
Қуыруға арналған таба - (пісіру)
Қылқалам – (суретші, суретші)
Калькулятор - (бухгалтер)
Термометр - (дәрігер)
Фонар - (электрик)
Өлшеу лентасы - (тігінші)
Көрсеткіш - (мұғалім)
V. Сынып сағатының қорытындысы
Тапсырма: «Жұмбақ сөз»
Мамандықтардың шифрланған сөзін тап: тігінші, аспаз, құрылысшы, тас қалаушы («жұмыс» сөзі).
VI. Мұғалімнің соңғы сөзі