Сабақтың тақырыбы: «Мамандықтар әлемі» (слайд)
8,9 сынып оқушылары
Мақсаты: оқушылар дұрыс кәсіптік таңдау жасауға көмектесу.
Тапсырмалар:
1. оқушылар дұрыс мамандық таңдау мәселесінің маңыздылығын көрсету; мамандықтар әлеміне саяхат жасау;
1. талдау, ойлау, рефлексия, өзін-өзі тануға деген құштарлығын дамыту;
2. өз таңдауы үшін жауапкершілік сезімін, мақсат қоюға және оған жетуге ұмтылуды, өмір сүруге деген ұмтылысты қалыптастыру.
Сабақтың барысы
1. Сәлемдесу кезеңі.
Психолог өз қалауы бойынша бір әдісті таңдап, оқушыларды қарсы алады.
2. Сабаққа кіріспе.
- Құрметті жігіттер. Сіздің ойыңызда кәсіптік ниетіңіз, мамандық таңдау туралы әртүрлі сұрақтар туындайды.
Бірақ қойылған сұрақтарды талқыламас бұрын, біз сауалнама сұрақтарына жауап береміз: «Кәсіби ниеттің түрі»
Мысалы:
• Мен қайда оқуға барамын?
-9-сыныпты бітірген соң не істеуім керек?
* Мұны анықтауға маған кім көмектесе алады?
* Өмірде мамандығым бойынша қандай боламын?
* Мен кімге сенемін және олармен бұл туралы сөйлесе аламын ба?
(Оқушылардың жауаптары тыңдалады, қысқаша талдау жүргізіледі)
- Қазіргі таңда мамандық түлектері жиі таңдайтын жігіттер:
* заңгер
• пісіру
*аудармашы
• мұғалім
• менеджер
• ветеринар
• бағдарламашы
• инженер
* Банк қызметкері
• дизайнер
* экономист
• дәрігер
* психолог
* қамқоршы
* кәсіпкер
* құрылысшы
-Статистикаға сүйенсек, Қазақстандағы ЖОО студенттерінің 28 пайызы өз таңдауына көңілі толмай, нақты осы мамандықты таңдағандарына өкініш білдірген. Мамандық таңдау кезінде олар:
1. 30% - ата-аналардың, мұғалімдердің кеңесіне сүйенген;
2. 44% -оқу үшін үйлеріне ең жақын аймақты таңдады;
3. 12% – қазіргі таңда «сәнді» мамандығын таңдады;
4. 14% – мамандықты соңғы сәтте таңдаған.
-Олай болса, құрметті оқушылар, енді дұрыс таңдау мәселесіне тоқталайық. Мұқият тыңдаңыз, егер сұрақтарыңыз болса, есте сақтаңыз. Жиын соңында туындаған сұрақтарды талқылаймыз.
3. Негізгі корпус
Презентацияда берілген ақпаратпен танысу.
1. Негізгі 5 мамандық бар және оларға сәйкес мамандықтар ажыратылады. Бұл:
1. «Адам – табиғат» аймағы
2. «Адам – техника» аймағы
3. «Адам – адам» аймағы
4. «Адам – белгі жүйесі» аймағы
5. «Адам – көркем бейне» аймағы
2.Оқушыларды осы мамандықтар әлемінде дұрыс таңдау жасай алатындай етіп «Мамандық таңдау формуласымен» таныстыру.
Талдау, қорытындылау: «Мен қалаймын», «Мен істей аламын» «және мен міндеттімін» - осы үшеуін бір-бірімен біріктіре алсаңыз, сіздің кәсіби таңдауыңыз өте сәтті болады.
Сіздің міндетіңіз келесі талаптарға сай келетін мамандық таңдау:
• сіз үшін мамандық қызықты және тартымды болуы керек
• қабілеттеріңізге сәйкес келу;
* еңбек нарығында сұранысқа ие болу.
4. Практикалық бөлім.
«Мамандық таңдау» практикумы.
Сауалнама DDO Е.А.Климова (өзімді анықтау қабілеті, мен қай мамандық түріне көбірек бейіммін)
Нұсқау бойынша орындалғаннан кейін түсіндіріледі. Әр түрге сәйкес келетін мамандықтар ұсынылады (нәтижелері бойынша).
Талдау:
- қалай ойлайсыз, сіз таңдаған мамандық түріне сәйкес қызмет түрі қаншалықты қолайлы?
Мамандықтардың әр тобында қандай ортақ нәрсе бар?
-Өзіңіз туралы не білдіңіз?
Оқушылар өз ойларын ортаға салып, талқылайды.