Жоғары сынып оқушыларына арналған «Таңдау лабиринті» кәсіптік бағдар беру іскерлік ойыны
Мақсаты: Жеке тұлғаның ерекшеліктеріне қарай мамандық таңдаудың күрделілігі мен саналы сипаты туралы түсінік қалыптастыру.
Мақсаттары:
Оқушылардің мамандықтар алуандығы туралы білімдерін кеңейту;
• Оқушылардің олардың мүмкіндіктерін, қызығушылықтары мен бейімділіктерін түсіну негізінде саналы, дәлелді мансап таңдауын жасауға ынталандыру;
• Оқушылардің одан әрі тұлғалық өсуіне психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету.
Сабақтың әдісі: Әңгімелеу, көрнекіліктерді пайдалану
Білім беру технологиясы: Проблемалық диалогтік оқыту
Сабақ жоспары.
Кіріспе сөз: "Мен қартайдым, 17-ге толамын! Сонда қайда жұмыс істеуім керек, не істеуім керек?"
Бұл жолдар Владимир Маяковскийдің осыдан бір ғасырға жуық бұрын, сонау 1928 жылы жазылған, бірақ бүгінде өзектілігін жоғалтпайтын «Кім болу керек?» өлеңінен басталады. Мектеп бітіру қарсаңында тұрған әрбір жас өз өміріндегі ең маңызды таңдау – кәсіпті жасайды.
Мамандық таңдау ең маңызды таңдау дегенмен келісесіз бе? Неліктен олай ойлайсың? «Қанша мамандық бар?
Өзіңізге қандай мамандық таңдағыңыз келеді?»
Кәсіптердің халықаралық стандартты классификациясы 9333 кәсіпті сипаттайды. Технологиялық прогресс пен әлеуметтік өзгерістерге байланысты көптеген жаңа кәсіптер пайда болады.
Кәсіби қызмет әрбір адам өмірінің шамамен үштен бірін алады. Бұл өте маңызды, әсіресе біз өміріміздің үштен бір бөлігін ұйықтаумен өткізетінімізді ескерсек. Өзіңізге ұнайтын іспен айналысуға көп уақыт жұмсау - бұл шынымен қол жететін бақыт — сізге тек дұрыс мамандық таңдау керек
Болашақ мамандығын таңдағанда нені білу керек? (Сіздің мүмкіндіктеріңіз, денсаулығыңыз, кәсіби қызығушылықтарыңыз бен бейімділіктеріңіз, мамандық талаптары және еңбек нарығының жағдайы.)
Сіздің жеке бейімділіктеріңізге, қызығушылықтарыңызға және мүмкіндіктеріңізге сәйкес мамандық таңдауыңызды барынша арттыру үшін бүгін біз «Таңдау лабиринті» кәсіптік бағдар беру іскерлік ойынын өткіземіз.
Сабағымыздың эпиграфы ретінде ежелгі ойшылдың мына сөздерін ұсынғым келеді:
«Адам қай айлаққа бет алғанын білмесе, оған ешқандай жел қолайлы болмайды».
Бұл өрнекті қалай түсінесіңдер?
Ф.С. Махов
(3-слайд)
Қызу жаттығуларынан бастайық. «Тізбек» ойыны
(4-слайд)
1-тапсырма: «Мамандық жарнамасы» - Жүргізуші, Дәрігер, Журналист. Жарнама әрқашан күшті драйвер болды. Мен сізді мамандық туралы жарнама жасауға шақырамын.
Жарайсыңдар, сіз бұл тапсырманы керемет орындадыңыз. Мұндай қызықты жарнаманы сол мамандықтың ерекшелігін түсінетін адамдар ғана жасай алады. Оқушылар топ болып отырады.
2-тапсырма: Мамандықтарды түрлеріне қарай жіктеп, таңдауыңды түсіндір. Тексерейік.
(6, 7, 8 слайдтар)
Слайд 9
«Демалайық!»
Слайд 10
Мамандық, мамандық, лауазым ұғымдарын нақтылау – оқушылардың сөздік қорын байыту.
Мамандық – еңбек әрекетінің түрі, белгілі бір дайындықты қажет ететін және тіршілік көзі болып табылатын кәсіп.
Мамандық – бұл бір кәсіптің ішіндегі кәсіп түрі.
Лауазымның атауы - бұл лауазымдық жауапкершілік, белгілі бір адамға жүктелген және орындауға міндетті міндеттер жиынтығы.
3-тапсырма
Кестеде кәсіптерді, лауазымдарды және мамандықтарды таратыңыз. Тексеру (слайд 12)
Ашық ойын «Жыл мезгілдері»
4-тапсырма:
Келесі мамандықтардың жағымды және жағымсыз жақтарын атаңыз: сатушы (адам түрі, жұмыс түрі – атқарушы), автослесарь (жабдық, атқарушы), суретші (көркем бейне, шығармашылық), орманшы – аңшы (табиғат).
Слайд 13
Тапсырма 5. Мамандықты ата.
Бұл адам тез және дәл теру, құжаттарды дұрыс дайындау, компьютерді және басқа кеңсе техникасын пайдалануды жетік білуі керек. (хатшы-көмекші)
Бұл адам құқықтары жөніндегі маман. Олар әртүрлі құқықтық аспектілер бойынша кеңес береді, транзакцияларға көмектеседі және келісімшарттарды дұрыс жасауға көмектеседі. (Заңгер)
Күн батқанда даладан қайтып келе жатқанбыз.
Салқын ауадан ащы тердің иісі аңқып тұрды.
Әрқайсымыздың иығымызда жел соққан көйлек бар еді.
Осы жолдарды жазған адамның мамандығын ата. (ақын)
6-тапсырма
Слайд 14
Кітап, нан, жүннен жасалған жемпір, кірпіш үй сияқты нысандарды жасауға өкілдері үлес қосқан мамандықтардың тізімін жасаңыз.
7-тапсырма
Слайд 15
Осы мамандықтардың өкілдері ие болу керек қасиеттердің тізімін жасаңыз: мұғалім, агроном, тракторшы, аспаз.
Нәтиже: Біздің кәсіптік бағдар беру сабағымыз аяқталды. Сіз шешім қабылдағанша дұрыс мансапты таңдау туралы көбірек сөйлесетін боламыз.
Рефлексия: Егер сіз біздің сессиямызды пайдалы, қызықты және өзекті деп тапсаңыз, егер сіз бүгін жаңа ақпаратты біліп, таңдауыңызға бір қадам жақындасаңыз, оған бас бармақ қойыңыз. Егер ақпарат қажетсіз немесе пайдасыз болса және сіз сабақтан ештеңе білмесеңіз, оған «бас бармақ» қойыңыз.
Сабақ үшін көп рахмет.