Сынып сағатының тақырыбы:
«Еңбегі адал жас өрен»
Сынып жетекшісі: Жуасхан М.
Сабақтың тақырыбы: «Еңбегі адал жас өрен »
- Ұйымдастыру кезеңі:
- Оқушылармен амандасу.
- Сабақтың мақсатын түсіндіру.
- Психологиялық дайындық: «Еңбек дегеніміз не? Еңбек сөзімен Мамандық сөзін не байланыстырады?» сұрағы бойынша әр оқушы өз ойларын ортаға салады.
Кіріспе бөлім:
«Сыйқырлы қорап» (мамандықтарға қатысты заттар салынған, фотоапарат,ине мен жіп, қамшы, дәрігердің бас киімі, машина, пионино, қасық,су бояу)
- Мұғалімнің кіріспе сөзі:Мына қораптан алған заттарың туралы айтып беріңдер! Қандай мамандық иесіне тиесілі?
«Еңбек – адам өмірінің негізгі тірегі. Әрбір жетістік, әрбір табыс – еңбектің нәтижесі. Адам еңбектің арқасында қоғамға, елге, өз отбасына пайдалы тұлға болады. Біз бүгін еңбек туралы тереңірек түсінік аламыз».
- Мақал-мәтелдерді талқылау:
- «Еңбек түбі – береке»;
- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Қолы қимылдағанның аузы қимылдайды».
Негізгі бөлім:
- Мұғалімнің дәрісі:
Еңбектің адамзат тарихындағы маңызы, атақты ғұламалардың еңбек туралы айтқан ойлары мен нақыл сөздері. Мысалы:
- Абай Құнанбаев: Абай еңбекті білім алумен, өзін-өзі жетілдірумен байланыстырып, «Қара сөздерінде» еңбексіз табыстың келмейтінін түсіндірген.
- Ыбырай Алтынсарин: Ыбырай Алтынсарин еңбек пен білімнің қатар жүретінін айтып, балаларды еңбекке баулуды негізгі міндеттердің бірі деп санаған.
- Мамандықтар туралы сұхбат:
Әрбір мамандықтың өз ерекшелігі бар, және әрбір адам өз мамандығына адал еңбек ете білсе, қоғамда өз орнын табады. Оқушыларға ата-аналарының қандай мамандықтармен айналысатыны туралы сұрақ қою.
- Мақал-мәтелдермен жұмыс:
Оқушылардың қатысуымен еңбек туралы мақал-мәтелдердің мағынасын ашу. Мысалы:
- «Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей»;
- «Алтынды қолда ұстағанша, еңбекті жолда ұста»;
- «Жігіттің жақсысы – жарлы болмас, қолының қимылы барлы болар».
- Топтық жұмыс:
Оқушыларды топтарға бөліп, әр топқа тапсырма беру:
- 1-топ: «Еңбектің түрлері және олардың ерекшеліктері» тақырыбында постер дайындау.
- 2-топ: «Еңбекқор адамның бойындағы қасиеттер» туралы пікір алмасу.
- 3-топ: «Мен болашақта қай мамандықпен айналысқым келеді?» тақырыбында жоспар құру.
- Сұрақ-жауап:
Оқушыларға еңбектің нәтижесі мен жетістіктері туралы ой қозғау. Мысалы:
- Еңбекпен қандай жетістіктерге жетуге болады?
- Адал еңбек адамға не береді?
Қорытынды бөлім:
- Мұғалімнің қорытынды сөзі: «Еңбек – адамның ең басты құндылығы. Еңбектің арқасында адамзат дамиды, жаңалықтар ашылады, қоғам алға жылжиды. Әрқайсың өмірде еңбекқор, табанды болуларың керек».
- Оқушылардың еңбекті құрметтеу және еңбекқорлықтың маңыздылығын қаншалықты түсінгенін сұрақтар арқылы анықтау.
- Еңбек туралы қысқаша бейнеролик (егер мүмкіндік болса).
-
- Белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау.
- Оқушыларға шағын тапсырма беру: «Бір апта ішінде қандай еңбекпен айналысып, не үйренгендерің туралы күнделік жазып келу».
Сабақты аяқтау:
Сабақтың соңында еңбекке мамандыққа арналған бір-екі мақал-мәтел айтып, сабақты түйіндеу:
- «Еңбектің наны тәтті»;
- «Еңбек ер атандырады».
Осы тәрбие сағаты арқылы оқушылар еңбектің құндылығын түсініп, өмірде табысқа жетудің жолы еңбек екенін ұғынады.