Тренингтің мақсаты: топты біріктіру және тиімді командалық өзара әрекеттестік құру.
Тренинг мақсаттары:
1. топта қолайлы психологиялық ахуал туғызу;
2. топтағы психологиялық ахуалды диагностикалау;
3. оқушылардің топтағы рөлі мен қызметі туралы хабардар болуына ықпал ету;
4. топ бірлігін қалыптастыру.
Тренингтің барысы:
- Балалар, сәлем! Бүгін бізде әдеттен тыс сынып сағаты.
Ол тренинг түрінде өткізіледі. Бірақ бұл үшін біз ұстануға тиіс кейбір ережелерді еске түсіруіміз керек. Оның 7-уі бар.Ережеде бірдеңе жетіспейді деп ойласаңыз, қосуға болады.
Ережелер
1. Сөйлеушінің ережесі (сөйлеп тұрғанды мұқият тыңдаймыз, сөзін бөлмейміз)
2. «Осында және қазір» ережесі (Осы кеңседе айтылғандар осы бөлменің шекарасынан шықпауы керек)
3. Көтерілген қол ережесі (Қолын көтерген сөйлейді)
4. «Үкім шығарма» ережесі (Басқалардың пікірін тыңдаймыз және олардың жауабын бағалауға немесе теріске шығаруға тырысамыз, егер сұрақтар туындаса, біз жай ғана қолымызды көтереміз)
5. «Жауаптан жалтарма» ережесі (Сұрақ қойсаңыз, оған жауап беруіңіз керек)
6. «Біз алдауға жоқ дейміз» ережесі (тек шындықты айтамыз)
7. «Дауласуға болмайды» ережесі (Ешқашан дауласпау керек)
Психолог: - Бұл нені білдіреді: БІЗ БІРГЕБІЗ? (достық, бірлесіп жұмыс істеу, бір-біріне көмектесу)
«Ынтымақтастық – бұл команданың нақты мақсаттар мен міндеттерге жету үшін бір бірлікке айналу мүмкіндігі. Сіздің ортақ мақсаттарыңыз бар – осы мектепте оқу, жақсы білім алу. Ал осы мақсаттарға тиімдірек жету үшін барлығыңызға қолдау қажет, оны өз тобыңызда ала аласыз! Өйткені, тату ұжым ғана талай асулар мен жеңістерге жетеді!».
Наполеон позасы деп аталатын жаттығуды орындаудан бастайық.
Мұнда үш қозғалыс бар:
1. Қолдар кеудеде айқастырылған
2. Ашық алақанды жоғары көтеріп, алға созылған қолдар
3. Жұдырықтай түйілген қолдар
Менің бұйрығым бойынша: «Бір, екі үш!» сіз бір уақытта 3 қозғалыстың бірін көрсетуіңіз керек (қазіргі уақытта қайсысын көрсеткіңіз келсе)
Жарайсың! барлығыңа Рақмет.
Бұл жаттығу сіздің жұмысқа қаншалықты дайын екеніңізді, қаншалықты ашық екеніңізді және қазіргі уақытта өзіңізді қалай сезінетініңізді көрсетті.
Пальмалар - сіз жұмысқа дайынсыз және айтарлықтай ашықсыз.
Жұдырық – сіздің агрессивті екеніңізді көрсетеді.
Наполеонның позасы - кейбір жұмысқа құлықсыздық.
«Ең жақын үш дос» астарлы әңгімесі
Джунглиде бір топ қасқыр өмір сүрді. Топ басшысы өте кәрі еді. Ал үйір аңға шығуы керек болғанда, басшы үйірді жетелей алмағанын айтады. Үйірден жас, күшті қасқыр шығып, көсемге жақындап, одан үйірді басқаруға рұқсат беруін өтінді. Қарт қасқыр келісті, үйір жем іздеп кетті. Бір күннен кейін отар аңшылықтан олжамен оралды. Жас қасқыр көсемге жеті аңшыға шабуыл жасап, оларды оңай жеңгенін айтты. Үйірдің тағы да аңға шығатын уақыты келді, оны жас қасқыр жетелери Сонда кәрі қасқыр үйірсіз қайтып келе жатқан жас қасқырды көрді. Ол жетекшіге топтың үш адамға шабуыл жасағанын, тек оның тірі қалғанын айтты. Кәрі қасқыр таңдана сұрады:
– Бірақ алғашқы аңшылықта үйір қарулы жеті аңшыны оңай жеңіп, бәрі аман-есен олжамен оралды ма?
Бұған жас қасқыр былай деп жауап берді:
– Ол кезде бар болғаны жеті аңшы болса, бұл жолы үш жақын дос болды.
- Сонымен, бұл не туралы?
-Дұрыс, достық, бірлік туралы. Когезия дегеніміз не?
Ынтымақтастық – бұл жеке және топтық мүдделер мен қажеттіліктерді қанағаттандыру мақсатында өзара тәуелділік пен өзара әсерге негізделген топ мүшелерінің өзара әрекеттесу процесі. Қарапайым сөзбен айтқанда, бұл топта жұмыс істеу, бірлесіп әрекет ету қабілеті. Дос болыңыз және кез келген жағдайда бір-біріңізге көмектесіңіз.
«Сыныптың сенімділік деңгейін тексеру»
Шеңберге тұрыңыз, көзіңізді жұмыңыз. Саусақтарыңызбен сыныптастарыңызға қандай сенім деңгейін көрсетіңіз (1-ден 10-ға дейінгі ұпайлар, мұндағы 10 – мен күмәнсіз сенемін, 1 – мүлде сенбейтінімді білдіреді). Енді көзіңді аш. Отыр.
- Енді пікір алмасайық, бұл нәтижелер неліктен, сізге не ұнамайды және нені өзгерткіңіз келеді? (бәрінен сұраңыз)
Енді бәріміз өзімізге жақсы көңіл-күй, тобымызда жылылық пен сенім атмосферасын құрайық, мен сендерге тағы бір жаттығуды ұсынамын: «Су құйылған табақ».
Жаттығу: «Браундық қозғалыс»
Қатысушылар көздерін жұмып, ретсіз қозғалады. Көшбасшы бұйрық береді, көздерін ашпай орындайды.
- Жұпқа бөліну.
-Екі топқа бөліну.
- Қырыққабат жасаңыз.
- Шаршы құрастыр.
- Шеңберге тұрыңыз.
??? -Көзіңді жұмып әрекет ету қиын болды ма? Неліктен?
??? – Жұп табу оңай болды ма?
«СЫЙЛЫҚ» жаттығуы
Психолог:
«Топтағы өзара әрекеттесуді одан да тиімді және ондағы қарым-қатынастарды біртұтас ету үшін біз оған не бере алатынымыз туралы ойланайық?
Әрқайсымыз топқа не беретінімізді айтайық. Мысалы, мен сізге оптимизм мен өзара сенім сыйлаймын».
(Кейін әр қатысушы топқа не бергісі келетінін айтады)
Психолог:
«Табысты жұмысымыз үшін өзімізді қошеметпен марапаттайық!»
(Жаттығудың психологиялық мәні: Жаттығуды әдемі және жағымды эмоциялық нотада аяқтауға мүмкіндік беретін рәсім)
Талқылау: «Біздің тренингіміз аяқталды.
-Өзіңізге және топқа қандай пайдалы нәрселерді білдіңіз?
НӘТИЖЕ
Міне, барлық сыйлықтар берілді, ойындар аяқталды, сөздер айтылды. Барлығыңыз белсенді болып, топ болып жақсы жұмыс істедіңіздер. Сіз біртұтас екеніңізді, әрқайсыңыз осы тұтастықтың маңызды және қажетті, қайталанбас бөлігі екеніңізді ұмытпаңыз!
Сіз бірге күштісіз!
Барлығына қатысқандары үшін рахмет!